fredag 16. desember 2011

Fornøyd likevel

Etter maaange uker med dårlig søvn her i huset fordi vi har en minstemann som strever med pusten og ørene om nettene har det endelig roet seg litt. Vi har hatt to gode netter!!!! Og jeg er mer sliten i dag enn jeg har vært de siste ukene. Rare greier! Og faktisk litt frustrerende. Jeg har jo sovet mange timer i strekk. Og jeg som skulle sette inn det siste giret før jul, og kose meg med julegaveinnkjøp, baking og siste rest av pynting av huset, var plutselig en sur dame og utålmodig mamma. Ikke som planlagt, kan du si. Tusen takk til min snille mamma, og min gode venninne, som forsikret meg om at det er helt normalt. Det er når det roer seg slitenheten ofte kommer. Da kan en gire ned, og da skranter mammamotoren litt. Og husmormotoren. Og juleforberedelsemotoren. Og snilljentemotoren.

Når jeg tenker etter stemmer dette faktisk. Iallfall for meg. Når ting står på mobiliserer jeg masse. Som til eksamener, syke barn eller kriser i livet. Når det roer seg går lufta ut av ballongen. Phiiiiiiiiiiffff (er det ikke ca sånn det høres ut..???), der sitter jeg i sofaen og lurer på hvordan i all verden jeg skal få orden på vaskerommet og bakt de kakene jeg hadde planer om.

Men en frisørtime, og en helt-alene-tur i byen (mens min snille mann sto for kveldsstell og legging) senere ser jeg mye lysere på livet. Kan til og med se litt humorsitisk på at jeg fremkalte feil bilder og må en tur til byen i morgen også (jeg blir utrolig distre når jeg er trøtt). Nå er det heldigvis helg, og vi skal kose oss masse. Jeg skal ta mitt trøtte legeme og putte det under dyna snart, og nok en gang øve meg på å være fornøyd med meg selv, selv om jeg i dag var langt fra den mammaen eller Heidien jeg ønsker å være....

Hi hi....så nå at det er veldig synlig på bildet at vår søte bambi mangler noe pels på nesen. Men han får være med her på bloggen likevel. For han er god nok han og! (grunnen til at han mangler pels??? Vi har to små søte gutter her i huset...)

3 kommentarer:

  1. Akkurat slik er det..
    Kos deg i inspurten.
    Ingen er tjent med at du er utslitt nå Jula vert ringt inn..

    Adventsklem

    SvarSlett
  2. og ja, jeg kan forsikre deg om at det er slik det er. Nå er jeg også så trøtt at jeg snart må stupe i seng.
    Ønsker deg en fin kveld
    Klem Tonje
    PS: jeg har ikke bakt noen julekaker enda jeg heller :)
    Pss: giveaway på bloggen min. bli med :)

    SvarSlett
  3. Heisann!

    Henger meg på de forrige jentene, legg lista etter dagene og ikke etter presset utenfra! Adventstida skal nytes- ikke stresses. Kjøp heller kaker og blås i alle som snakker om rundvask osv!

    Koz deg med småtrolla dine- det er noen herlige år du er inne i. Mine er hakket større, men jeg koser meg og prøver tenke på hva som er viktigst å bruke energien på. Er igang med omskoleringsstudier samtidig med jobb og legger ned lista noen hakk i forhold til årene jeg gikk hjemme og hadde lange, rolige dager. Barna merker ikke det, de koser seg med tradisjonene vi sammen har laget oppigjennom med kalendere og "peisgaver" og lange frokoster til tegnefilmer osv.

    Det er bare sånn at vi blir slitne i etterkant, og da er det helt greit med rolige dager, og kanskje en hvil i løpet av dagen til å hente seg inn.

    Ønsker deg en velsignet helg.
    klem Helle

    SvarSlett