lørdag 2. juli 2011

God sommer flinke piker


-Kan du ta på deg bikinien, se deg i speilet og tenke at jeg ser jammen med bra nok ut (jeg er en fin variant av en kvinne!!)?
-Kan du forlate et bomba kjøkken for å gå ut å nyte dagens solglimt, selv om du hadde bestemt deg for å rydde først?
-Kan du se deg selv i speilet og tenke, woooow, jeg ser faktisk bra ut!
-Kan du være takknemlig for at akkurat du finnes?
-Kan du tenke at akkurat i dag er det noen som vil bli glade for å møte deg?
-Kan du tenke at dagen i dag kommer til å bli bra, selv om starten ikke var helt
etter oppskriften(det regner kanskje...eller den begynte maaaange timer før du ønsket)?
-Kan du elske deg selv bare bitte litte grann mer en du gjorde i går?
-Kan du gi slipp på den dårlige samvittigheten eller de dumme tankene fra i går?
-Kan du lese litt lenger i den gode boka, eller se litt lenger på tv uten å måtte gjøre noe fornuftig og husmoraktig?
-Kan du se at det er bra nok i hjemmet ditt, selv om vaskerommet flyter, middagene ikke er like sunne og vaierte som du drømmer om, og kjøkkenskapene har merker av klissete fingre?

Hvis vi kan det, vi flinke piker, så tror jeg sommeren vår blir litte granne bedre enn vi hadde forventet. Uansett vær!!!

6 kommentarer:

  1. Kjempeviktig!!! Takk for kloke, viktige og gode ord!! : )
    Ønsker deg deilige dager, fri for "flinkheter"!

    SvarSlett
  2. Jeg tror altfor mange damer tar altfor mye ansvar i huset og har altfor mange krav til seg selv. Og jeg tror kanskje noen av dem ville hatt et bedre liv med mer livskvalitet dersom de slakket av på kravene og heller tok seg tid til å leve og være tilstede i seg selv og livet sitt.

    Punkt en og tre er nok det vanskeligste for mange av oss.

    SvarSlett
  3. Jeg må innrømme det. Endelig en sjans til å forstå hva som foregår opp i hodene på dere damer! Så bloggen må bare flittig leses videre for mere innsikt i dette mysterium.
    Gler meg.
    T.L.

    SvarSlett
  4. Det er vanskelig, men denne sommeren skal jeg virkelig prøve! Takk for fin tekst
    God sommerklem fra meg :)

    SvarSlett
  5. Åh, tusen takk, den trengde eg:) Du er så flink å skriva inspirerande og godt!

    SvarSlett