mandag 13. juni 2011

Omveier



En gang hadde jeg en fantastisk jobb. Jeg elsket den, og hadde store planer om å utdanne meg videre innen feltet. Og så gikk drømmen i tusen knas. Et ødelagt kne satte stopper for mine drømmer. Og veien videre ble helt annerledes enn jeg hadde planlagt. Men via omveier og stier i mørke fant jeg så mange skatter. Jeg fant en større tro på at jeg er et elsket Guds barn. Jeg fant min elskede mann. Jeg fant nye venner, og en ny hjemby. En vei så vakker at jeg ikke kunne tenkt den ut selv. Den MÅ ha vært designet av En som elsker meg veldig høyt.


I morra skal jeg starte opplæring i min nye jobb. Det er bare en liten deltidsstilling. Men jeg skal tilbake til noe av det jeg jobbet med for mange år siden. Det en del av meg har savnet alle disse årene. Plutselig dukket det opp en mulighet som overrasket meg. En bitte, liten avdeling og en liten stillingsprosent gjør at jeg kan gå tilbake å jobbe med det jeg ønsker så sterkt. Mennesker i siste fase av livet. Jeg har tusen sommerfugler i magen. Gledergruer meg. Å være ny, å ikke kjenne noen, å ikke vite hvor mye jeg husker, å være usikker. Men aller mest er jeg overrasket og takknemlig over at veien min svingte i denne retningen igjen.

7 kommentarer:

  1. Hei
    jeg vil bare ønske deg lykke til med dette nye!
    veldig spennende
    jeg har nettopp sett en film som bla hander om møte med mennesker som skal dø
    der ble det sagt mye vist : "keep company with the dying so they can leave with peace!"
    og en ønsket bare noen som kunne lytte til han og hans desperate fortvilelse
    filmen heter afterward

    send meg gjerne noen ord om du vil!

    Guds fred!

    hilsen ingridkvamme@gmail.com

    SvarSlett
  2. Så spennende! Lykke til i morra!
    Du husker nok mer enn du tror skal du se :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Søster Heidi tilbake på sporet ... Dette kan jeg like :)

    "....hjelpe, trøste, stille savn. Gjøre dette i det stille, det var det jeg gjerne ville"

    Masse lykke til! Det hørtes spennende ut!

    SvarSlett
  4. Ting er aldri så galt at det ikke er godt for noe.
    Noen ganger er det vanskelig å forstå hvorfor ting skjer som det skjer når man står midt oppi det. Men ofte ser man alt så mye klarere etterpå....
    Og du får din belønning når du minst venter det.

    Da ønsker jeg deg lykke, lykke til i mårra
    Går helt sikkert kjempebra!

    Ha en fin dag i dag!
    Her er det pinsero og pinsekos for alt det er verdt...
    Smil fra Mona

    SvarSlett
  5. Ønsker deg masse lykke til i ny jobb! Jeg gleder meg sammen med deg!

    Du skriver så godt! Det er så godt å være her inne! Finner alltid gode ord. Treffende ord. Tusen takk!

    SvarSlett
  6. Fantastisk bra! Glimrande biletillustrasjon til dette innlegget, forresten! :)

    Ynskjer deg fortsatt gode junidagar...

    SvarSlett
  7. Så spennende. Masse lykke til i ny jobb.
    Flott innlegg, Heidi. Du skriver så vakkert. Du er så flink til å være takknemlig for det du møter og det du har. Gjør meg så glad når jeg leser hos deg. En god evne å ha!
    God klem Tonje

    SvarSlett