søndag 10. november 2013

Reality



For en nydelig morgen. Jeg spiser hjemmebakt speltbrød med ridderost og ser på at barna leker sammen på gulvet. Pappaen sover (siden det var hans tur til å sto opp kl fem - her er det ingen nåde, tross farsdag). Freden og harmonien råder i vår lille stue. Jeg nipper til yndlingskoppen min og koser meg med nyinnkjøpt te.

NOT

Ok, jeg spiser faktisk hjemmebakt speltbrød med ridderost (kan dele oppskriften en annen gang, veldig godt! Og jeg har spist opp en pakke ridderost på et døgn. Sikkert veldig godt for figuren :-)).
Og pappaen sover. Men barna.....ja de har jeg stablet foran tven og bestukket med druer for å få litt fred. Freden er noe varierende fordi minsten ikke er så tålmodig med tv.

Det ble litt hektisk her, og jeg trengte mat. NÅ. Vi har en meget gretten gutt med feber på andre dagen. Og selv om jeg er veldig takknemlig for at guttene er så gode venner, så er det dager der de ikke er det. Det er en sånn dag i dag. Tulla er trøtt fordi hun krever å stå opp før hun og resten av huset er våkne. Altså, ingen idyll her i dag. Stuegulvet flyter av duplo, biler og dukker. Kjøkkenbenken må jeg nesten lete etter under all oppvasken som ingen har satt inn i oppvaskmaskinen (ingen gidder å tømme den først).

Så da var det fantastisk godt å skape seg et friminutt her på kjøkkenet. Jeg er i gang med andre kopp te, og skjønner at jeg er blitt ganske god på å kose meg litt midt i kaoset. Sikkert ikke så pedagogisk løsning med mine tre søte små, men men...Nå har jeg i alle fall litt mer overskudd til å ta fatt på oppvaskmaskinen. Det er rimelig stille i stua, og jeg hører at de er i gang med duploen igjen. Pasienten roper etter brød med baconost i små biter. På tide å hoppe inn i virkeligheten igjen! (Og der satte minsten i et klagerop, mulig jeg må ha en kopp te til)

5 kommentarer:

  1. Ja hverdagen kan være tøffe. Godt at du finner roen
    og kan kose deg midt i kaoset. Jeg har også anlegg for det, hehe
    Det kan godt flyte rundt meg mens jeg koser meg. Er jo bare å ta det senere,
    Her var det også tidlig morgen i dag. Men ikke fordi jeg ble vekt.
    Fikk bare ikke sove. Så nå er det nybakte speltboller, bagels bakt med spelt,
    flette rundstykker og pepperkakemuffins klare til kos fremover.
    Mannen fikk bagels til farsdagfrokosten. Uten unger til stede.
    Jaja, slik kan det og være. Godt vi kan å kose oss selv uten ungene
    til stede. Men må si at jeg mange ganger savner den tida da de var små.
    Gledet meg jo til de skulle bli store den gangen de var små.
    Ja vi er noen bakvente skapninger. Kos deg med dine kjære i dag :)
    Og ha en velsignet god dag .)

    SvarSlett
  2. ta deg minst en kopp til.....tell velsignelser igjen...og snakk høyt til deg selv om takknemlighet...herlig å ikke late som...men midt I alt, er det sant i i alle slags dager er det viktig å være til stede...i seg selv...

    SvarSlett
  3. Du er god!! :-) Og skriver supergodt! Viktig å nyte midt i kaoset, ellers er det ikke så ofte man får nyte ;-) KLEM

    SvarSlett
  4. Kjempe bra....jeg forstår de dagene helt! Men skjønner ikke hvordan du klarer å drikke opp te'en...jeg få det aldri til, og enten glemmer det helt, eller det blir alt for kaldt å drikke når jeg endelig har tid til det!! Du er flink!! :)

    SvarSlett
  5. Høres helt fornuftig ut... flott å finne pusterom midt i småbarnskaoset! Min trøst til deg er at det er hektisk nå, men snart vil du se tilbake på verdifulle år med til til de små.... Da kan du ligge lenge om morgenen - drikke bøttevis med te ute forstyrrelser (de vil være VELDIG glad om du glemmer bort at det faktisk var en halvtime de kunne spille WII) - eller at leggetida var for ti minutter siden! :)

    Gi kanskje ikke trøst til deg nå - men VIT at tida du bruker på de små er mer verdifullt enn all verdens penger. God varm klem Helle

    SvarSlett