torsdag 5. april 2012

God påske

Nå syntes jeg det var på tide med en oppdatering fra denne fronten. Sitter her i strømpebukse og ulltrøye (jeg er litt av et syn!) og spiser små sjokolade egg som guttene egentlig skulle hatt. Men lillegutt sovnet foran barne-tv, og minsten spiste så mye middag at vi utsatte påskeegget til i morra. Men jeg klarte ikke å holde meg unna de små fristelsene. I dag har vi tilbrakt dagen i dyreparken, og begge guttene var rødninnede og fulle av inntrykk da vi ankom heimen i kveldinga. Jeg nyter fine dager i sola sammen men familien min.

Påska er så mye. Den er fjellet, appelsiner, ski og kvikk-lunch for noen, byen for andre. Noen reiser til varmere strøk, andre er hjemme og nyter det. Min barndoms påske var i Danmark hos mormor og morfar. Det var søsken, kusiner, tanter og onkel. Det var mormor og morfars trygge hjem, kortspill og forsmak på våren. Det var langt fra ski og typisk norsk fjellpåske. Det var min påske, og jeg elsket den. Minner er vakre. Jeg håper jeg kan klare å gi guttene mine slike glitrende barndomsminner. Våre minner.

Påska er enda mer. Den er håpet i det jeg tror på. Den er den grufulle døden til verdens beste mann og hans utrolige oppstandelse. Han døde for min skyld. Jeg klarer nesten ikke å tro det. Men det er sant. Den er en sorgtung fredag, og en gledens søndag. Det vil jeg også gi videre til guttene mine.

God påske til alle dere som titter innom bloggen min!!! Takk for alle gode kommentarer, og at dere kommer trofast tilbake og leser, det gleder meg sånn!!!

7 kommentarer:

  1. Hei!
    Høres ut som du klarer å skape vakre minner for dine små... det er viktig å se skjønnheten i hverdagen, og det livet vi lever! De små tingene vi gjør skaper tradisjoner og gir barna våre trygghet.

    Vi koser oss hjemme med ro i huset, tid for hverandre, besøk av venner, god mat, lange måltider sammen og prøver gi barna et innblikk i hvorfor påsken er viktig for oss.

    Ønsker deg en velsignet høytid!
    Klem Helle <3

    SvarSlett
  2. Önskar dig en välsignad påsk. Hälsningar från Småland !

    SvarSlett
  3. Nam,sjokoladeegg hørtes odt ut. Skjønner godt at du lot deg falle for fristelsen :o)
    Ser ikke ut til at dere har noe særlig med snø. Her er det nok snø i massevis, men det er vår jeg helst vil ha nå. Rimelig lei vinter ja :o))
    Ønsker deg en fin påske

    SvarSlett
  4. Fin påskeoppdatering!
    Og fine tanker om det å skape egne tradisjoner og minner fra påsken - og ikke minst formidle videre påskebudskapet!
    Ønsker deg og dine en fortsatt god påskefeiring!

    SvarSlett
  5. Korset ,Guds store kjærlighets erklæring til menneskene,dog en dårskap for verden.Han lever♥
    Ønsker deg og dine en fin ny uke,,,,hverdagen er fin den og.
    Goe varme klem fra Sol

    SvarSlett
  6. For en nydelig blogg du har! Jeg har akkurat oppdaget deg, så skal lese litt mer etterhvert, men legger meg til som følger så jeg kan følge deg videre!

    SvarSlett